2008. március 5., szerda

X. AEGON alkusz találkozó "A Mediciek fénykora" kiállítás



A díjátadást, majd egy állófogadást követően átsétáltunk a Szépművészeti Múzeumba, ahol a "Mediciek fénykora" című kiállítást tekintettük meg.


3-3 teremben a XV. és a XVI. századból láthattunk gyönyörű emlékeket. Nagyon szakszerű alapos és lelkes tárlatvezetés keretében ismertük meg a Medici család történetét, érezhettük magunkat a korabeli Firenzében, bepillanthattunk az orvos és bankár család műpártolási és műgyűjtési tevékenységébe, fedezhettük fel Corvin Mátyás és Firenze kapcsolatát.

Láttunk festményeket és szobrokat (Botticelli, Raffaello Santi, Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarotti), iparművészeti tárgyakat, textileket, könyveket és mindennapi tárgyakat egyaránt.

Megtekintését mindenkinek javaslom, aki a mindennapok rohanásában egy pillanatra (2 órára) meg tud állni és a külvilágot az agyában ki tudja kapcsolni! Én legalább kétszer végigsétáltam és több tárlatvezetésbe hallgattam bele.

Előtte érdemes a kiállítás gyönyörű, attraktív és informatív honlapját áttanulmányozni!

A belépőjegy ugyan nem olcsó, de március 15-én (pl. tüntetés helyett) ingyen megtekinthető!

Nincsenek megjegyzések:

Google

Mindig tudtam, hogy szép vagyok. De hogy 71%-ban hasonlítok Alyson Hanniganra az ismert amerikai színésznőre magam sem gondoltam volna. Ha nem hiszed kattints a videóra!

Fényreklám

Országok, ahol jártam

Öröknaptár

Top 100 dal szöveg

Videofal - Sakk

Polgár Zsuzsa sakk blogja

Használja blogomat honlapján! Kattintson a "Get Widget"-re!

Beatles - video + kvíz